Pembuka bicara

Assalamualaikum,


Blog ini dibina adalah untuk berkongsi tentang hotel-hotel yang saya kunjungi.Sarat dengan gambar sebagai rujukan untuk memilih hotel yang terbaik.Pengalaman sepanjang menginap dihotel yang boleh dijadikan pengajaran ataupun diambil sebagai pilihan dalam menentukan hotel mana yang sesuai dengan citarasa anda.


Selamat datang dan selamat membaca.


Segala komen didalam blog ini adalah sekadar untuk memberi pandangan dan tidak berniat untuk menjatuhkan sape-sape.Ambil yang positif dan tinggalkan yang negatif...


Selamat menjelajah didalam blog ini.


Wasalam

Monday 25 August 2014

Doubletree by hilton Kuala Lumpur

Assalamualaikum,

Hotel: DoubleTree by Hilton, Kuala Lumpur
Location:Kuala Lumpur
Hotel Class : 5 Star
Room types: King bed deluxe room
Website:  http://doubletree3.hilton.com/en/index.html
Dining: http://flavoursbydoubletreekl.com/makan-kitchen/makan-kitchen

Lama dah tak update blog ni. Banyak hotel2 yang terperap je. InsyaALLAH akan keluarkan semua. Kali ni nak update pasal doubletree hotel kat area ampang park. Alhamdulillah baru sekarang berkesempatan stay kat hotel ni. Sebelum ni hanya pandang dari jauh je. Saya stay minggu lepas. Hotel ni same building dengan intermark offices dan dekat je dengan ampang park mall dan lrt putra. Boleh jalan kaki je. Masa nak check in dapat welcome cookies yang besar dan sedap. Dapat bilik level 22. Koridor menuju ke bilik dihiasi dengan lukisan berwarna warni. Kalau tengok bahagian reception kaunter pun nampak sangat exclusive. Dari segi bilik, ok tak besar tak kecik sebab kami ambik king bed deluxe. Tapi harga sangat mahal. RM600++.. Masa ni hotel2 area klcc memang penuh. Yang tinggal bilik mahal2. Mandarin oriental tinggal bilik harga RM4k ++ je. Fuhhh semangat..Sebab tu pilih hotel ni walaupun jauh dari klcc. Breakfast sangat banyak pilihan dan sedap. Ade beberapa bahagian seperti malay food, western food, indian food, noodle dan macam2 lagi. Tak ingat dah. Tapi memang berbaloi2. Tak banyak nak komen sebab semuanya almost perfect. Jadi itu je. Mah tengok gambar.

Reception counter

Lobby. Belakang tu axis lounge

Welcome cookies

Awesome. Banyak cip banyak coklat dan besar dan sedap. Dapat masa panas2 lagi. Really like it!!!Kalau ade jual kat luar memang nak beli.

Bilik. 2225





Dari katil boleh nampak bilik air. Kalau nak mandi with privacy boleh tutup je window kaca tu.



Dinint

Bahagian malay n western food

Itu je.

Wasalam


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

You might also like