Pembuka bicara

Assalamualaikum,


Blog ini dibina adalah untuk berkongsi tentang hotel-hotel yang saya kunjungi.Sarat dengan gambar sebagai rujukan untuk memilih hotel yang terbaik.Pengalaman sepanjang menginap dihotel yang boleh dijadikan pengajaran ataupun diambil sebagai pilihan dalam menentukan hotel mana yang sesuai dengan citarasa anda.


Selamat datang dan selamat membaca.


Segala komen didalam blog ini adalah sekadar untuk memberi pandangan dan tidak berniat untuk menjatuhkan sape-sape.Ambil yang positif dan tinggalkan yang negatif...


Selamat menjelajah didalam blog ini.


Wasalam

Sunday 25 August 2013

De Palma Waterfront Kuching

Assalamualaikum,

Hotel: De Palma Waterfront Kuching
Location: Kuching, Sarawak
Ranking: 2.5 stars
Room types: Sarawak Floor
Website: http://www.depalma-hotel.com/Kuching/home/


Semalam baru sampai dari kuching.Menghabiskan masa 3 hari 2 malam di sana sangat menyeronokkan.Tak berhenti berjalan di sekitar bandar kuching.Jadi De Palma Waterfront Kuching menjadi pilihan hotel kami.Nak cari hotel ni sangat la susah sebab kena masuk satu lorong di mana sign board hotel ni pun tak jelas kelihatan. Pakcik teksi pun tak pernah tahu tentang kewujudan hotel ini.Nasib baik saya dah google maps lokasi hotel ni dan juga rupa bangunan.Jadi sedang-sedang mencari bersama pakcik teksi kami pun jumpa la hotel ni.Nak cari pintu masuk pun tak tahu kat mane.Jadi pusing baru la jumpa.Hotel ni berhampiran dengan RJ Ayam Bakar dan maybank centre.Kalau dari bandar kuching jalan ke plaza sarawak dan terus lagi akan jumpa sign board de palma belah kiri.Masuk je lorong tu.Bangunan dia macam bangunan kedai.Dihadapan bangunan tu ada bangunan yang tak siap lagi.De palma ni betul-betul sebelah sungai santubong.Kalau sape dapat bilik yang mengadap sungai tu boleh la tengok keindahan sungai tu.Tenang jer..Ok.Hotel ni kecik je.Boleh dikira sebagai hotel bajet.Untuk satu malam berharga RM112.Jadi saya duduk 2 malam.Hotel ni takde lift k.Kena naik tangga.Saya pula dapat tingkat atas sekali.Tingkat 4.Memang mengah jugak nak mendaki.Mula-mula kami dapat bilik deluxe.2 king bed.Jadi kami taknak sebab katil berasingan.Jadi pergi ke kaunter balek bagitahu yang kami sebenarnya bayar untuk sarawak floor.1 double queen bed.Jadi pihak de palma pun tukarkan balek bilik kami.Dia kata dia bagi bilik 2 king bed tu sebab bilik tu baru diupgrade.Tapi kami nak double queen bed jugak.Sebab tu tukar jugak.Kami dapat free breakfast.Tempat breakfast ada didepan bangunan de palma bermakna di bangunan yang lain sebab tak cukup ruang kot nak buat cafe.Ok.Untuk toiletries, sabun je ada.Yang lain sdn bhd k.Hot shower ada.Bath tub takde.Sorry lupe nak tangkap gambar toilet.Meh la layan gambar yang ada.



Ni bangunan dia.Parking disediakan.

Ni deluxe room.Bilik yang mula-mula kami dapat.

Bilik ni lagi luas dari sarwak floor.Tapi cuma takmo katil asing jer.Tu yang tukar.Lagi satu sebab kenapa kami tukar ialah bilik ni takde tingkap.Rasa macam terkepam.Tak cukup udara.

Ni la sarawak floor.Bilik yang kami duduk.Dapat tingkat tertinggi jugak.Yang penting ada tingkap yang mengadap sungai santubong.

Tak besar.Tapi cukup la ruang untuk solat.

Ni la tempat breakfast kami. 

Ni la breakfast kami.Nasi lemak.Kat sini semua benda bungkus pakai plastik.Takde daun pisang.Breakfast kat sini tak banyak.Macam hari pertama nasi lemak.Hari kedua 3 jenis kuih.Tapi roti dan jem tetap disedia kan.Ok la kalau nak lapik perut.


Cadangan: Letak lampu jalan kat lorong masuk ke hotel ni.Malam gelap sangat.Kalau jalan sorang-sorang takut jugak dibuatnya. 

Nasihat: Sapa yang bawak golongan tua tu minta cek dulu ada tak bilik bahagian bawah.Kesian jugak biar diorang naik tangga.Saya yang muda ni pun mengah inikan lagi yang tua. Hotel ni pun agak jauh dari waterfront.Memang kena berjalan.Jauh jugak dari topspot.Jadi survey dulu ea supaya tak tersalah pilih.Kalau yang ada transport mungkin tak jadi masalah.

Itu je perkongsian mengenai De Palma Waterfront Kuching.

Pilihan di tangan anda.

Wasalam




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

You might also like